Zasady rozliczenia dotacji unijnych

Zasady rozliczenia dotacji unijnych
Ubieganie się o dotacje unijne jest jedną z popularniejszych form dofinansowania nowo powstających firm zakładanych przez osoby bezrobotne, które posiadają doświadczenie lub odpowiednie kwalifikacje do wykonywania zawodu powiązanego z działalnością i jakie pragną wykonywać we własnej firmie. Dobry biznes plan, złożenie wniosku o dotacje, jak również dostarczenie oświadczeń poręczycieli, czy innej wskazanej dokumentacji przez Urząd Pracy umożliwia pozyskanie środków pieniężnych z unii europejskiej. Jednak samo otrzymanie środków finansowych na założenie firmy, przejście pozytywnie weryfikacji i wyeliminowanie innych kandydatów oraz finalne otwarcie działalności, to nie wszystko, bowiem w późniejszym czasie obowiązek będzie dotyczył rozliczeń tj. rozliczenie projektów unijnych, o którym z pewnością poinformował już Urząd.

Warunki rozliczenia dotacji unijnych

Suma pieniędzy przekazywana przyszłym przedsiębiorcom powinna być wydana zgodnie z założeniami i rozpisaną wstępną listą wydatków, w związku z otwarciem działalności. Rozliczenie projektów unijnych to wywiązanie się z umowy i zakończenie współpracy z Urzędem Pracy. Za dokumenty, które wskazują na rozliczenie projektu unijnego uważa się między innymi faktury. Jeżeli suma pieniędzy została przekazana przykładowo w kwocie dwudziestu jeden tysięcy złotych wnioskodawcy, taka też powinna zostać poparta poprzez dokumenty – kupna, wydatki określone umową z Urzędem Pracy, z którym należy się szczegółowo rozliczyć w przeciągu pierwszego roku.
W przypadku, jeśli nie zostaną dotrzymane warunki wskazane w umowie pomiędzy UP a osobą bezrobotną, urząd może wnieść o zwrot dofinansowania. Ponieważ środki unijne przekazywane w obrębie projektów są przeznaczone na konkretny cel i muszą być dotrzymane za wszelką cenę wszelkie warunki umowne.

Co jeszcze wchodzi w skład rozliczenia unijnego?

Oczywiście przez pierwsze dwanaście miesięcy, czasem określonym umową każdy świeżo upieczony przedsiębiorca powinien prowadzić wyodrębnioną księgowość. Jeżeli nie jesteście w stanie wykonać tych zobowiązań samodzielnie, warto przekazać pracę i przygotowanie całorocznego rozliczenia projektów unijnych PL EUROPA osobie zaufanej np. swojej księgowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *